Corona nieuws bij Richtkijkerbestellen.nl

Corona nieuws bij Richtkijkerbestellen.nlOnderstaand een overzicht van wijzigingen in de bezorging van onze pakketten via DPD, PostNL. Middels deze pagina houden we u op de hoogte als er nieuwe maatregelen worden afgekondigd door de regeringen en hierdoor de bezorging van onze paketten zal wijzigen.
Vooralsnog zijn er géén wijgigingen in de bezorgtijden en doen we onze uiterste best om bestellingen die voor 15:00 uur geplaatst zijn, de dag erna op uw leveringsadres te krijgen.
Hou a.u.b. rekening met mogelijke vertragingen bij de levering van uw pakje, vooral voor pakketten naar België, Duitsland en andere Europese landen !


We willen u vragen om begrip en respect te hebben voor de pakketdiensten, die met enorme hygiëne maatregelen geconfronteerd worden, waardoor het soms ook wel eens iets langer kan duren voordat u uw pakket in huis heeft. U kunt dit altijd volgen via de track & trace code die u van ons ontvangt.



Richtkijkerbestellen Bezorging via PostNL i.v.m. het Coronavirus PostNL Wijziging in bezorging van pakketten
Het virus kan niet worden overgedragen via post of pakketten. PostNL bezorgt post en pakketten daarom tot op heden zoals je van hun gewend bent. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, nemen ze wel extra maatregelen. De gezondheid en veiligheid van hun medewerkers, klanten en partners staan daarbij voorop.

Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen draagt bij aan het in stand houden van het maatschappelijke verkeer. Daarom blijft PostNL op verantwoorde wijze bezorgen en kunt u dus onze pakketten gewoon blijven ontvangen. Door de drukte kan het zijn dat er vertraging ontstaat in de bezorging.

PostNL bezorgers doen er alles aan om het contact te minimaliseren. Zij houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot u deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra u opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.

Voor contactloze bezorging van post of pakketten waarvoor moet worden getekend, vragen we u een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID of rijbewijs) bij de hand te hebben. Geef de drie laatste tekens hiervan door aan onze bezorger. Die tekent hiermee dan voor de ontvangst van uw.

PostNL pakketten naar België
De overheid in België heeft nieuwe maatregelen aangekondigd tegen het verspreiden van het coronavirus. Niet-essentiële winkels zijn momenteel gesloten. Dit besluit heeft als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten zijn. Daarom is het niet meer mogelijk om pakketten te laten bezorgen bij PostNL-punten in België. Vooralsnog wel nog persoonlijk aan de deur, maar hierbij zien we wel vertragingen. Via uw track & trace code wordt u op de hoogte gehouden hiervan.
Lees hier meer in PostNL vertragingen van internationale post- en pakketbezorging.



Richtkijkerbestellen Bezorging via bPost i.v.m. het CoronavirusBpost Wijziging in bezorging van pakketten (alleen voor Belgische klanten)
Wij versturen niet meer via Bpost.
Dit doen we niet meer vanwege de uitzonderlijke maatregelen die Bpost sinds 23 novmber heeft gemaakt. Sommige pakjes worden namelijk tijdelijk niet aan huis geleverd, maar worden omgeleid naar een Afhaalpunt van bpost in de buurt van de bestemmeling.
Om u de maximale service te bieden en uw pakjes aan huis te laten afleveren, maken we dus alleen nog maar gebruik van de PostNL en DPD pakketdiensten.



Richtkijkerbestellen Bezorging via DPD i.v.m. het CoronavirusDPD Wijziging in bezorging van pakketten
Persbericht DPD Oirschot, 13 maart 2020 – De ontvangers van pakketten die bezorgd worden door pakketdienst DPD hoeven niet langer te tekenen op de scanner van de bezorger bij ontvangst van een pakket. Ondanks dat de scanner na iedere handtekening gedesinfecteerd wordt, hebben steeds meer ontvangers er weerstand tegen om met de vinger of met het pennetje een handtekening te zetten in verband met het coronavirus. Om ontvangers tegemoet te komen en nog verdere maatregelen te nemen tegen verspreiding van het virus, geeft DPD ontvangers de mogelijkheid om op hun eigen tablet of telefoon akkoord te geven voor ontvangst middels de Predict service.

Door de toenemende zorgen over de verspreiding van het virus, neemt ook weerstand tegen het tekenen op een scanner toe. DPD speelt hier op in door nu de mogelijkheid te bieden om tot 30 minuten voor bezorging middels de Predict service een neerzettoestemming te geven. Hiermee is tekenen op de scanner niet nodig en bezorgt de chauffeur het pakket op een door de ontvanger aangegeven plaats. Zodra het pakket hier is neergezet, krijgt de ontvanger hierover automatisch bericht.

DPD pakketten naar België
Er kunnen vertragingen ontstaan met de verwerking van internationale DPD-pakketten. In geval van een niet succesvolle thuislevering, brengt de chauffeur het pakket niet meer naar een Pickup parcelshop maar gaat het retour naar de afzender. Er wordt géén tweede leverpoging aan huis gedaan. Ook buren levering is niet meer mogelijk. Het herleiden van het pakket naar een Pickup parcelshop door een ontvanger is tijdelijk niet mogelijk i.v.m. de gesloten parcelshops. De meeste Pickup parcelshops zijn gesloten, alleen voedsel gerelateerde winkels zijn open. Dit betekent dat er zo’n 25% aan Pickup parcelshops in België open zijn.
ZORG DAT U AANWEZIG BENT! DPD promoot het gebruik van neerzettoestemming, om zo fysiek contact bij de levering te vermijden. Dit kunt u aangeven in de email die u van ons ontvangt.



Richtkijkerbestellen Afhalen op lokatie i.v.m. het CoronavirusAfhalen op onze lokatie (normaal alleen op afspraak mogelijk)
Ondanks het Coronavirus is het altijd mogelijk om bestellingen op onze lokatie in Ittervoort af te halen en contant te betalen. Door de nieuwe maatregelen van het RIVM en de regering lijkt het ons verstandiger om persoonlijke contact zo veel mogelijk te beperken, om ons te beschermen tegen dit virus. U kunt echter heel eenvoudig online bestellen. De bestelling wordt dan, zoals gebruikelijk, stevig verpakt en via een van onze pakketdiensten bij u aan huis bezorgd.

Bij de betaling van uw bestelling kunt u kiezen voor een van onze vele betaalmethodes, waronder; iDeal, Creditcard/Mastercard/Visa, PayPal, Mistercash, Belfius Direct Net, KBC/CBC (Voor België), Sofort Banking en Giropay (voor Duitsland), EPS (voor Oostenrijk) of Vooruitbetaling per bank (bankoverschrijving). U kunt dit tijdens het winkelproces aangeven. Lees hier meer over onze Betaalopties >>


We houden u bij nieuwe ontwikkelingen op de hoogte en bedanken u voor uw vertrouwen.
Veel sterkte & blijf vooral gezond!


Heeft u nog vragen over het verzenden of de levertijden?
Neem dan gerust contact met ons op, bel ons op +31 6 533 535 44 of Chat met ons (rechts onderaan de webshop)!

 




Geen producten